středa 1. července 2015

Dieta aneb jak zhubnout do plavek

Dieta

Ahoj, léto už se blíží a někteří už jsou vystresovaní z toho že do plavek nezhubnou a budou na koupalištích vypadat příšerně.. Ale kdepak, není to taková věda, chce to jen ten správný přístup a vše půjde snadněji!

My story
S dietami mám dlouholeté zkušenosti. Už jako tříletá holčička jsem byla hodně tlustá. Fakt dost. Ale to, že jsem byla taková mi začalo docházet asi až ve třetí a čtvrté třídě. To jsem to ale ještě celkem ignorovala a moje story s dietami začala na začátku 5. třídy.

Byla jsem ale hrozně nezkušená a neměla tušení jak se dieta správně drží. Dělala jsem hrozné a fatální chyby: Na snídani jsem snad ani nic moc nejedla, ve škole si dala jen dvě mandarinky a oběd jsem úplně vypustila. Když jsem přišla domů, měla jsem strašný hlad a zároveň chuť. Tak jsem si dala rohlík s máslem a medem a pak to pokračovala dál.. až mi bylo špatně.

Fuj! Když na to teď myslím je mi blbě.. Tohle nikdy nedělejte. Navíc je prokázané že s takovým přístupem k dietě, že celý den nejíte a pak se hrozně přežerete vám kila ještě rostou nahoru!

No tak to bylo v páté třídě. Na gymplu (v šesté třídě) to nebylo o moc lepší. Moc jsem to už neřešila, jen tiše záviděla krásným hubeným holkám.

Sedmá třída byla podstatě to samé. Vše se změnilo až v tercii (tedy v osmé třídě). Nebyla to ta nejlepší dieta, ale abych řekla pravdu, byla to ta, která mě z té nadváhy dostala.: Jedla jsem asi po 2 hodinách. Na snídani jsem měla třeba mléko s cornflakes, activii, nebo nějaký tvaroh.. Svačina byla ve formě ovoce. A na oběd ve škole, jsem si dávala jen saláty. Hlavně co jsem nejedla byly PŘÍLOHY. Žádné brambory, rýže, knedlíky ani těstoviny a už vůbec ne pečivo! Když se jedl guláš třeba, měla jsem jen omáčku s vepřovým masem, to samé se špagetami. Pečivo jsem si nahrazovala knackebrotem. Jestli jsem němala hlad? Jo měla!

Ale měla jsem fakt dobrou výdrž, to musím uznat. Za dva měsíce jsem si nevzala ani kousek čokolády ani ničeho sladkého. Páč když si dáte malý kousek sladkosti, máte tendenci si dát další a další a.. no asi to znáte. No jo disciplínu jsem v té době měla. Ale má to i své ale. Dosti velké. - Když jsem tak málo jedla ty nekalorická jídla, bylo v nich tedy málo energie, která mi pak chyběla. Necvičila jsem. Opravdu jen málo protože jsem na to prostě neměla energii. Byla jsem hrozně unavená a radši šla spát než abych šla něco dělat. Ani mi nebývalo moc dobře..

Za měsíc a půl jsem zhubla 10 kg. Konečně jsem se sama sobě začala líbit a měla jsem i velký obdiv okolních lidí. Změnil se mi vkus a z černých věcí, které zeštíhlovali postavu, jsem se nebalá barev, legín a uplých džín!

Tím, že jsem tak zhubla se mi zrychlil metabolismus a když jsem se i někdy maličko přejedla, ničemu to nevadilo protože jsem to rychle spálila! Bylo to skvělé. Měla jsem v té době 48,5 kg a měřila jsem asi 158 cm.
_________________________________________________________________________________

No ale pokud se nechcete mučit tak to nedělejte. Rozdělila jsem vám pár způsobů diety, se kterými zhubnete kolik chcete a nebudete se tolik trápit a snad by vám to mohlo i chutnat!

Potřebuji zhubnout 10-15 kg (cca. 1-2 měsíce)

Doporučuji vám dietu bez příloh. Ano, tu co jsem držela já. (Ale já ji držela moc přehnaně, to nedělejte).
Pravidla diety:

  1. Jezte po 2 hodinách v malých porcích.
  2. Nejezte žádné přílohy! (brambory, rýži, těstoviny, žádné druhy knedlíků ani bramborového pečiva). Když už příloha, tak jen zelenina. 
  3. Spoustu ovoce a zeleniny!
  4. Žádné smažené, mastné,tučné ani přeslazené jídlo!
  5. Žádné sladkosti ani sladké šťávy. Občas si dejte třeba jen džus ředěný s vodou půl napůl. (nejlépe se sníženým obsahem kalorii nebo s dužinou)
  6. Snažte se cvičit. Stačí denně 20-30 minut ležet u televize a udělat si pár sklapovaček, kliků a různého posilování. To proto abyste pak nezhubla i své svaly.
  7. Poslední jídlo si dejte 3 hodiny před tím, než jdete spát.


Potřebuji zhubnout 5-10 kg

Doručuji dietu, kdy si tolik nemusíte odpírat přílohy.
Pravidla diety:
  1. Jezte po 2-3 hodinách.
  2. Přílohy pouze 1x denně. (Celozrnné pečivo, kuskus, rýže-dušená neochucená)
  3. Spoustu ovoce a zeleniny je důležité!
  4. Žádné mastné, tučné, přeslazené a smažené jídlo!
  5. Žádné sladkosti a omezte sladké štávy (stejně jako v první dietě)
  6. Snažte se cvičit (podobně jako v první dietě).
  7. Poslední jídlo si dejte 3 hodiny před tím, než jdete spát.


    Potřebuji zhubnout něco okolo 5 kg

    V této dietě, se nemusíte být ani těstovin (bude nejlépe když budou celozrnné). Máte větší přísun energie, můžete se tedy mnohem více hýbat, třeba i denně jen vyrazit ven, zaběhat si nebo se projít!
    Pravidla diety:
    1. Jezte po 2-3 hodinách.
    2. Pečivo omezujte do max. 2x denně. (celkově přílohy max. 3x denně). Celozrnné, vyhýbejte se knedlíkům! Ale nebojte se třeba vařených brambor.
    3. Žádné smažené, mastné, přeslazené a tučné jídlo!
    4. Malá sladkost maximálně 1x denně (ale opravdu malá, třeba 1 sušenka, kopeček zmrzliny..)
    5. Máte dost energie, tak pořádně cvičte.
    6. Nepijte příliš sladké šťávy, dejte si vodu nebo ředěný džus.
    7. Poslední jídlo asi 3 hodiny před spaním.

    Co vám pomůže při dietách?

    • Když mám hrozný hlad: Pořádně se napijte, zaplní vám to žaludek. (Zelený čaj, voda, perlivá voda, džus s vodou..) Nebo si udělejte smoothie. (pozor na banány, moc to s nimi nepřehánějte jsou hodně tučné. To samé oříšky a kokos). Dejte si ovoce.
    • Mám chuť si dát něco sladkého: Pokud jste milovníky čokolády, udělejte to jako já a dejte si hořkou! Někteří ji možná nemají rádi, ale věřte mi, že když máte takovou chuť a nemůžete sladké budete za ni rádi. Tvaroh s medem a oříšky. Med je zdravé sladidlo, tvaroh vás zasytí a oříšky také. Smoothie. (prostě tam nahažte vše na co máte chuť a je to  dietní, rozmixujte a vypijte).
    • Jsem unavená na to, abych šla cvičit: Nabuďte se motivací. Nějaký obrázek lidí s krásnou postavou.. Dejte si hořkou čokoládu, ovoce nebo se napijte a pojďte do toho!
    • Které potraviny jsou dietní: Sledujte na etiketách obsah kcal a kJ - tedy Energetickou hodnotu (čím je nižší tím měně kalorii potravina obsahuje). 
    Snad jsem vám pomohla, nebo trochu nabudila. Hlavně to nepřehánějte a užívejte si, jsou  přece prázdniny!
    Krásný den, přeje Miranda:)

    Žádné komentáře:

    Okomentovat